مدیر صندوق بازنشستگی یزد:

چتر حمایت صندوق بازنشستگی بر سر ۳۱ هزار یزدی

چتر حمایت صندوق بازنشستگی بر سر ۳۱ هزار یزدی
مدیر صندوق بازنشستگی یزد با اشاره به نامگذاری ۲۱ خرداد به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان از پوشش خدمات به ۳۱ هزار بازنشسته و وظیفه‌بگیر زیرپوشش از ۷۵ دستگاه اجرایی خبر داد و گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و رفت‌وآمد گسترده بازنشستگان به این استان، ایجاد یک مجتمع اختصاصی درخور شأن بازنشستگان از مهم‌ترین مطالبات این قشر فرهیخته است.
به گزارش روابط عمومی مدیریت استان یزد، « محمود زارع شاهی » روز چهارشنبه به مناسبت ۲۱ خرداد، روز خانواده و تکریم بازنشستگان در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲۱ خرداد در تقویم رسمی کشور به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان نامگذاری شده است و روزی برای یادآوری جایگاه ارزشمند کسانی که سال‌ها از عمر خود را در مسیر خدمت، تلاش و توسعه کشور صرف کرده‌اند و امروز بیش از هر زمان دیگری شایسته احترام، توجه و حمایت هستند.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۱ هزار نفر از بازنشستگان و وظیفه‌بگیران زیرپوشش ۷۵ دستگاه اجرایی در استان از خدمات این صندوق بهره‌مند هستند ادامه داد: در یک سال گذشته خدمات متنوعی در حوزه‌های رفاهی، فرهنگی، درمانی، ورزشی و اجتماعی به جامعه بازنشستگان استان ارائه شده است.
این مسوول با اشاره به برخی از این خدمات افزود: در این مدت به چهار هزار و ۶۲۶ نفر از بازنشستگان وام ۵۰۰ میلیون ریالی پرداخت شده و همچنین به فرزندان ۵۹۷ بازنشسته نیز وام ازدواج و کمک‌هزینه ازدواج هر کدام به مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال اختصاص یافته است.
زارع شاهی ادامه داد: علاوه بر این از ۴۷ پایان‌نامه دانشجویی نیز حمایت شده و ۲ باب خانه مهر امید در راستای ارائه خدمات بیشتر به جامعه بازنشستگان راه‌اندازی شده است و مراکزی که می‌توانند در تقویت فعالیت‌های فرهنگی، هنری، درمانی، ورزشی و دیگر نیازهای این قشر مؤثر باشند.
وی با تأکید بر اینکه بازنشستگان ستون‌های تجربه و سرمایه‌های اجتماعی کشور هستند تصریح کرد: صندوق بازنشستگی کشوری در یزد تلاش دارد تا با گسترش خدمات و ارتقای کیفیت آنها بخشی از زحمات سال‌های طولانی خدمت این عزیزان را جبران کند.
مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در یزد خاطرنشان کرد: تحقق این مطالبه مهم بدون تردید نیازمند همراهی و مشارکت خیران نیک‌اندیش است که همراهی مردم و نیکوکاران همواره در ساخت زیرساخت‌های ماندگار و ارزشمند نقش تعیین‌کننده‌ای داشته و می‌تواند در ایجاد چنین مجموعه‌ای برای بازنشستگان نیز بسیار اثرگذار باشد.
زارع شاهی بیان کرد: روز خانواده و تکریم بازنشستگان فرصتی است برای پاسداشت سال‌ها تلاش و خدمت صادقانه مردان و زنانی که امروز شایسته بهترین خدمات و امکانات هستند.
وی گفت: در استان با توجه به جمعیت بالای بازنشستگان و موقعیت ویژه یزد ، احداث یک مجتمع اختصاصی برای بازنشستگان نه یک خواسته معمولی، بلکه ضرورتی جدی و پاسخی درخور به مطالبات این قشر ارزشمند به شمار می‌رود و مطالبه‌ای که تحقق آن می‌تواند با همراهی دستگاه‌ها و همت خیران به یکی از اقدامات ماندگار و اثرگذار استان تبدیل شود.
استان یزد یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۵
16:36
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید